A márka, amelyik ki akarja dekorálni a világot: KARE Design
Az egyik legizgalmasabb lakberendezési brand, amelynél nem puszta közhely az, hogy mindenki megtalálja a saját ízléséhez passzoló darabokat. Hiszen a KARE Design lényege, hogy eltérő stílusú kollekciókat forgalmaznak, amelyek más-más vásárlóréteghez szólnak.
Az egyedüli kapocs ezek között a bátorság. Hogy a vásárók merjenek a szokványostól elrugaszkodni, és az otthonuk pont olyan merész és egyedi legyen, mint a ruhadarabok, amelyeket magukra vesznek.
A történet 1981-ben indult, amikor két barát, a német Jürgen Reiter és Peter Schönhofen még tanulmányaik alatt megalapították a céget egy nagyon fontos kitétellel: hogy sosem válnak unalmassá, mindig a konvencióktól való elszakadás jellemzi majd ezt a lakberendezési vállalatot.
A KARE már üzletpolitikájában sem a hagyományos utat célozta. Nem gyártó cég, de nem is a jól ismert márkák összeválogatott darabjainak lelőhelye. Az alapítók mindig gondosan állítják össze a jövő évi kollekciókat, és szerzik be ehhez a darabokat szerte a világból, főleg kisebb manufaktúráktól. A vásárlók, de még a szakma sem tudja beazonosítani, hogy az egyes termékek honnan származnak, de igaz, a kurátori koncepció olyan erős, hogy nem is érezzük egyáltalán, hogy a bútorok és kiegészítők nem a cég központjában készülnek. Mivel többféle stílusról beszélünk, nehéz olyan jegyeket találni, amelyek egyértelművé teszik, hogy egy KARE darabról van szó. A humor, a provokatív, netán szexi életérzés, a luxus játékos értelmezése, a túlzások, a gegek, ezek mind-mind jellemzők azonban a márkára.
Nemzetközi megoldás az unalmas otthonok ellen
A cég központja ma is Münchenben található, ahol 2014-ben, egy egykori erőmű épületében megnyitották a Német Kiskereskedelmi Szövetség által az Év Üzlete-díjjal is kitüntetett KARE Kraftwerket, a márka egyetlen flagship (zászlóshajó) üzletét, ahol minden, forgalomban lévő modellt meg lehet tekinteni a 10 000 négyzetméteren. (Sőt, meg is lehet ebédelni a panorámateraszos Küche im Kraftwerk éttermükben.) Az alapító-ügyvezetők tulajdonában van emellett a regensburgi és a bécsi üzlet is, a világ többi KARE üzletét azonban helyi franchise-partnerek üzemeltetik, ez is tette lehetővé a vállalat számára, hogy 2016-ra immár 50 országban 100 márkaüzlettel legyenek jelen, Dél-Amerikától Kínáig. (És akkor még nem szóltunk a viszonteladói hálózatokról, amelyek tényleg globális szereplővé tették a brandet.) A márkával természetesen lehet találkozni a nagy nemzetközi kiállításokon is, amilyen a milánói Salone del Mobile, a párizsi Maison & Objet, a frankfurti Ambiente vagy a kölni Imm Cologne. A cég több szakmai díjat is nyert, de talán arra a legbüszkébbek, hogy támogatják a hátrányos helyzetű fiatalok művészeti oktatásáért dolgozó Artists for Kids alapítványt.
A KARE Design filozófiájának középpontjában az élet öröme áll
A cég szlogenje, a Joy of Living kettős értelmű, hiszen az életörömet és a lakhatás örömét egyaránt jelenti. De a KARE életérzés valójában túlnyúlik az otthon falain, hiszen egy vicces bögrét, tányért vagy asztali dekorációt a munkahelyre is be lehet vinni, valamint számos szálloda és étterem van szerte a világon részben vagy egészben e mutatós bútordarabokkal, világítótestekkel és lakásdekorációs kiegészítőkkel berendezve. De ha szemfülesek voltunk, itt a szomszédban még kávézhattunk is – bár sajnos a prágai KARE Café mára már bezárt. (Emellett persze, a világ más pontjain is nyíltak az üzletekben kávézók.) A KARE boltok általában nagyobb városokban találhatók, hiszen az urbánus életmód a brand DNS-ébe van kódolva. Főként a fiatalabb generációkra lőnek, akik már nem kérnek se a klasszikus bútorzatból, se a nagyon minimálból, szeretnék ellenben, ha személyiségükhöz hasonlóan az otthonuk is emlékezetes maradna, ha mondjuk egy bulit rendeznek. Magyarországon fizikai üzlettel jelenleg csak a törökbálinti MaxCity Bevásárlóközpontban van jelen a brand, de az ország teljes területére kiszállítanak innen, hogy meghonosítsák a kompromisszumok nélküli lakberendezést.