Danish furniture brand: Boconcept

A bútormárka, amely megmutatta a világnak, hogy mit tudnak a dánok: a BoConcept

Dánia legnagyobb, globális lakberendezési márkája jelenleg több mint 60 országban közel 300 üzlettel található meg. A BoConceptben vásárolni egy életérzés, de hát pont ez is volt az alapítók célja a márkával, amikor több mint 70 évvel ezelőtt nekifogtak a bútorkészítésnek.

1952 forró nyarán két dán bútorasztalos, Jens Ærthøj és Tage Mølholm nekifogott egy közös kalandnak, hogy beindítsák bútorgyártó cégüket, két évvel később pedig már ott álltak négy alkalmazottjukkal, jó pár leszállított tölgy és diófa szekrénnyel a hátuk mögött, valamint az egyre csak szaporodó megrendelésekkel a zsebükben az első üzemük előtt. Büszkék voltak, és éhesek arra, hogy megmutassák a szélesebb közönségnek is, mit tud a dán dizájn.

A fiatal, a tradicionális technikákat is ismerő kézműveseket egyrészt segítette a skandináv esztétika globális térnyerése is, valamint a dán iparosodás vívmányai úgyszintén. A gépek megfizethetőbbek, hatékonyabbak és pontosabbak lettek, felgyorsították a termelést és alacsonyabban tartották a költségeket anélkül, hogy a vásárlók által kedvelt magas minőség veszélyben lett volna.
Itt született meg a BoConcept DNS-e is: egyszerűség, kézművesség, elegáns funkcionalitás és minőségi anyaghasználat. A cég kezdetben étkezőbútorokat gyártott, majd 1962-ben egy nagyobb gyárba költöztek át Herningbe – azóta is ez a vállalat központja. Bővítettek a portfólión, és elkezdtek falirendszereket, tárolóbútorokat is gyártani: ebben az évben született meg a 26. számú szekrény is, amely az egyik legjobban fogyó terméke a cégnek. 1970-ben így már 40 alkalmazottjuk volt és a repertoárhoz az ágyakat is hozzácsapták.

Megszületik a Denka

A cég neve (A/S ÆJM møbler) Dánián kívül értelmezhetetlen volt, holott szerettek volna a nemzetközi piacra is termelni. A bútorokat már úgy tervezték, hogy figyelembe vették a különböző célországok ízlésvilágát is, ezek már Denka márkanév alatt hagyták el a gyárat 1976-ban. 1984-ben a céget bevezették a koppenhágai tőzsdére, illetve az év nagy újítása még, hogy CNC gépekkel kezdtek el dolgozni, ami több szabadságot adott a tervezői csapatnak a dizájn terén.

A Denka 1988-ban megvette a szintén dán Club 8 Companyt, az új gyártóüzem pedig lehetővé tette, hogy új termékekkel rukkoljanak elő: a Xilo komódok és a Color 4 Kids gyerekbútorok az egész világon nagy sikert arattak.

Helló BoConcept!

1993-ban a cég a párizsi Belle Épine plázában megnyitotta az első BoConcept márkaüzletet, amelyet további hét követett még ebben az évben Franciaországban, Kínában és az USA-ban. A Basic falrendszer az év slágerterméke lett modularitásának és a lakkozott MDF anyagának köszönhetően. 1999-ben a cégcsoport különböző tagjait egy vállalatba tömörítik a tulajdonosok, a Club 8 Company A/S-be.

Egyúttal létrehoznak a dániai Hornsletben egy kárpitozóüzemet is, így most már kanapékat is képesek gyártani, e moduláris darabok pedig jól illeszkednek a BoConcept portfóliójába is. 2002-ben alapvető stratégiai váltás következett. Egy cég és egy márka legyen, a BoConcept, és az eddigi gyártóvállalat alakuljon át egy üzletlánc fókuszú céggé. 2004-ben így létrehozták a BoConcept Universityt is, amelynek az a feladata, hogy kiképezze az eladókat, hogy még jobban tudják segíteni a vásárlókat, növelve ezzel is a vásárlásélményt.

2006-ban a BoConcept megszakította a kapcsolatot korábbi nagykereskedelmi partnereivel és viszonteladóival, a cél ezzel az volt, hogy a márka darabjait csak a márkaüzletekben lehessen megvásárolni. Magyarországon a törökbálinti MaxCity Lakberendezési Bevásárlóközpontban is van ilyen.

Back to blog