Ha minőségi laminált parketta, akkor idehaza is az elsők közt ugrik be a lakásfelújítóknak és építkezőknek az osztrák brand, amely folyamatosan azon van, hogy újabbnál újabb fejlesztésekkel álljon elő – nemhiába az a cég mottója, hogy: „Mindig járj egy lépéssel előrébb!”. Vásárlóik immár több mint 125 éve lépegetnek nap mint nap a termékeiken szerte a világon, Ausztria egyik legsikeresebb márkájává téve a vállalatot.
A cég története 1897-ben indult egy fűrészmalomként a Salzburghoz közel eső Lungötz településen. Az M. Kaindl a következő 60 évben nemcsak a hazai piacra dolgozott, hanem számos országba exportált, a világ egyik ismert fafeldolgozójává vált, ennek köszönhetően pedig olyannyira megerősödött anyagilag, hogy 1959-ben egy második gyárat is nyithatott, immár Salzburgban.
1962-ben forgácslapokat kezdtek el gyártani, a világon az elsők között. 1982-ben a lungötzi gyárat átszervezték, hogy préselt laminátumokat és munkalapokat gyártsanak itt. 1989-ben hatalmas katasztrófa akasztotta meg a vállalat diadalmenetét: a salzburgi gyár szinte teljesen leégett, így ezután 150 millió euróból kellett újraépíteni az üzemet. Hogy plusz bevételre tegyenek szert, még ebben az évben elindult a cég jelenlegi sláger-termékcsoportjának, a laminált padlóburkolatoknak a gyártása a lungötzi gyárban.
1999-ben a salzburgi telken mindössze hat hónap alatt felépítettek egy külön egységet, és ezzel belefogtak az MDF-lapok gyártásába is. 2000-ben átadták a salzburgi logisztikai központjukat, amelynek keretében megnyitásra került a Kaindl Megastore is: a 40 ezer nm-es raktár feladata lett biztosítani a zökkenőmentes szállítást a világ minden pontjára.
2014-ben ismét egy új fejlesztést mutattak be: immár digitális nyomtató printeli a burkolatok mintáit a lungötzi gyárban. 2015-ben a cég megvásárolja a Linz melletti Enns település konténerkirakodó telepét a városon átfolyó Duna-csatornán, 2016-tól pedig a lungötzi gyár átáll a vezető nélküli targoncákra. Ezekkel a fejlesztésekkel az immár több mint 800 munkavállalót foglalkoztató cég árujának 94%-át tudja eladni Ausztrián kívül: 35%-ot a bútoriparnak, 35%-ot a DIY-piacnak, és mindössze csak 30%-ot tesz ki a saját termékeinek az értékesítése, amelyeket mi is szemügyre vehetünk az egyetlen magyarországi márkaüzletükben, a törökbálinti MaxCity Lakberendezési Bevásárlóközpontban.
A legfontosabb a folyamatos innováció
A Kaindl 2010 óta azon mesterkedik, hogy egyre jobb és jobb laminált parkettákkal lássa el a vásárlókat. Ebben az évben piacra dobták a Natural Touch kollekciójukat, amely az első 3D textúrás laminált parketta volt a világon. Sokan ugye azért nem szerették korábban az összeklikkelhető, tömörített pozdorjalapokat, mert a faerezet csak rájuk volt nyomtatva, és hiába volt jelentősen olcsóbb, mint egy igazi faparketta, nem keltette annak az érzetét. Ennek azonban vége lett, mert ezek az új termékek már tapinthatóan hozták a hatást.
2015-ben a cég bevezette a 3in1 koncepciót, azaz három különböző szélességű parkettalapot is össze lehet akár illeszteni, a különböző mintákkal így számos egyedi variáció jöhet létre, a burkolat tényleg elég hihetően imitál egy deszkapadlót. 2016-ban bemutatták az ENDgrain fejlesztést, amely azt jelenti, hogy a parkettákon megjelennek olyan évgyűrű mintázatok, amelyek egy fából készült terméken is előfordulnak, ezáltal még jobban hasonlítanak egy igazi fatermékre a parkettalapok.
2019-ben a cég talán az egyik legfontosabb fejlesztésével rukkol elő: az AQUA PRO egy víztaszító réteg, amely sokak számára tudja szimpatikusabbá tenni a laminált parkettát – hiszen a legnagyobb kritika vele szemben, hogy nem bírja a vizet, már egy kancsó folyadéktól is képes felhólyagosodni. Utolsó találmányuk pedig a 2020-as OPTIMATT, egy matt borítás, amely minimalizálja az ujjlenyomatokat a fafelületeken.