Ha két olyan név kapcsolódik össze, mint Issey Miyake és a francia tervező Ronan Bouroullec, abból csakis valami kivételes születhet! A Homme Plissé kollekció több mint ruházat: viselhető képzőművészet, amely az öltözködés és a design közötti kölcsönhatást kutatja.
Absztrakt képeknek ható ruhadarabok a hófehér falon, akárcsak egy kortárs tárlaton. Mégis, hol fordulhat ez elő? Azóta is a párizsi divathét egyik legformabontóbb eseményeként emlegetik Issey Miyake Homme Plissé kollekcióbemutatóját, ahol a kifutón a modellek a márka védjegyévé vált redőzött textíliákban vonultak végig – a ruhákon, ingeken, kabátokon és sálakon Ronan Bouroullec absztrakt rajzaival. Lehengerlő hatással!
MEGSZŐTT MŰVÉSZI VÍZIÓ
A két nagy név nem most találkozott először, hiszen Ronan Bouroullec és testvére jegyzi az Issey Miyake párizsi üzletének belsőépítészeti kialakítását – a kapcsolat pedig nem szakadt meg, csak távolabbról követték egymás karrierjét. Ezért is dönthetett úgy Bouroullec (állítólag 10 perc alatt), hogy rengeteg korábbi felkérés visszautasítása után ezúttal kivételt tesz és rajzait az Issey Miyake rendelkezésére bocsátja. Bouroullec kezében a szövegkiemelő filc és a golyóstoll is művészi eszközzé válik: előszeretettel használ ugyanis egyszerű rajzeszközöket, hogy aprólékos és finom vonásokkal megteremtse a rá jellemző áramló, meditatív stílust. Rajzai nem csupán absztrakt hangulatokban és intuíciókban, de színekben is bővelkednek – ideális kísérői a Miyake jellegzetes redőzési technikával párosított ruhadarabjainak.
FEHÉR VÁSZNAK A RAJZOKNAK
A Homme Plissé kollekció ahelyett, hogy pusztán statikus bemutatóként, kvázi fehér vászonként adna helyet a rajzoknak, többre vállalkozik: a művészetet, Bouroullec színes rajzait szőve, hímezve, helyenként gobelintechnikával lényegíti át és teszi hordhatóvá. Az együttműködés egészen szürreális ruhadarabokban ölt testet: egyetlen szövetből készült, szobrászi stílusú kabátok, turbánként hordható sálak, aszimmetrikus sziluettek, színes rétegekben tekergő ruhák, amelyek többféleképpen is viselhetők. A legmeghökkentőbb mind közül talán az a kabát, amelyre egy
hatalmas zseb került azzal a céllal, hogy párnává változhasson. A dilemma, miszerint a képzőművészetnek lehetnek-e még új kifejezési formái és találhatunk-e még közös metszéspontokat a design területén, ez esetben biztosan nem vetődik fel.